I was not magnificent

Stadig disse tankene om at jeg er ferdig, bloggen er ferdig. Likevel kjenner jeg på en viss plikt. Overfor hvem? Mine lesere? Sannheten er at det er en like selvsentrert tanke som det å blogge i seg selv. Bloggen har hele tiden vært et redskap for skriving. Det var ikke meningen at jeg skulle dele meg personlig. Jeg har ikke lenger samme behovet for å bevise, kanskje mest for meg selv, at andre mennesker kan synes jeg er noe annet enn kjedelig. Det vil ikke si at jeg har sluttet å tro det, at jeg er uinteressant, men det finnes andre steder jeg kan lete etter motbevis for det, det finnes andre steder hvor jeg kan bygge opp min selvfølelse. Det å bygge en selvfølelse må nødvendigvis handle om meg, men det er ikke mulig å gjøre det uten å se ut av seg selv. Bloggen er ikke der, den forblir selvsentrert.

Om jeg slutter å blogge, er det ingenting som vil mangle, jeg vil ikke gå glipp av noe, dere vil ikke gå glipp av noe. Det fåtallet som kommenterer her, er venner av meg. Venner jeg vil snakke med uansett, interessere meg i livene deres. Og de menneskene som klarer overbevise meg om at jeg ikke er uinteressant, det er vennene mine det også.

Så, hva er det jeg vil? Jeg vil skrive, for folk som leser og for andre som skriver. Jeg vil skrive bedre enn meg selv hver eneste gang. Det er det eneste realistiske målet jeg kan sette meg. Jeg vil skrive om litteratur, det er en så stor del av den jeg er og det jeg gjør. Jeg har opprettet et annet sted for dette, det blir bare tekst, men enn så lenge er det ikke aktivt. Kanskje sees vi igjen, i en bok. Jeg takker for alle kommentarer, jeg takker for følget. Uten dere ville det hele vært poengløst.

Og så må man videre.

1 kommentar

Filed under alt, blogg

One response to “I was not magnificent

  1. Kva er det med denne våren og at alle skal avslutte sine bloggar?
    Men eg forstår. Og eg vil følgje med på det du skriv, så lenge det er mogleg. Gler meg til neste bok.
    Du er heilt, heilt unik, og det motsatte av uinteressant! Gløym aldri det.

Legg igjen en kommentar

