Charlotte is a feminine form of the name Charles

Fornyer en liste jeg hadde liggende på en av de gamle bloggene. God søndag!

Jeg er ambisiøs, utålmodig, åpen.

Jeg liker å se filmer i senga, enda bedre er det om det pissregner ute og jeg har vært ute og kjøpt noe godt. Å lese hele dagen, det kunne jeg godt gjort hver dag, men man må jo jobbe også. Dessuten liker jeg lukten av solkrem.

Jeg spiser ikke lenger utelukkende vegetarmat, men jeg er allergisk mot melkeprotein og bruker havremelk i maten. Ofte blir jeg besatt av en matvare og spiser den til jeg blir lei, likevel blir jeg sjelden lei av frukt.

Jeg sier ja til det som kjennes riktig. Før sa jeg aldri ja; nå har jeg begynt å si mer ja uten å tenke videre på hva det vil ha å si for noe som helst.

Jeg sier nei til mye som gir meg angst, selv om det ofte er angst for angsten, og til personer som er energityver. Det er begrenset hvor mye man kan gi, når man i utgangspunktet ikke har noe å gi, uten å få noe tilbake.

Jeg er flink til å skrive (jeg må jo tro det, jeg kan ikke si noe annet til meg selv, ellers blir verden umulig). Til å bake, til å være selvironisk, men jeg er også fryktelig flink til ikke å være det.

Jeg irriterer meg over mennesker som bruker mye energi på å hate mye og mange.

Jeg leser for øyeblikk en nydelig bok om relasjoner på kryss av familietilhørighet, og en hysterisk morsom bok med sci-fi-tvist.

Jeg ler av svært tørre vitser og ordspill, og ellers av ting som er litt for morsomme til å være morsomme.

Jeg er finest når jeg er sammen med de jeg liker best.

Jeg er en typisk prokrastinerer. Utsetter alt til jeg ikke kan utsette det lenger.

Jeg har aldri tatt lappen, og kommer ikke til å gjøre det heller. Hvorfor kjøre bil når jeg kan sykle gå løpe.

Jeg er glad for at ting forandrer seg, at jeg forandrer meg.

Jeg trives ikke i store folkemengder; blant folk jeg ikke kjenner; alene.

Jeg er dårlig til å ringe hjem til familien min, å legge meg tidlig, å spare.

Jeg er redd for at jeg ikke skal klare å skrive mer.

Jeg elsker å reise, og å lære nye språk, å spise akkurat det jeg vil når jeg er på tur.

Jeg setter pris på når jeg ikke trenger å forklare meg, og når folk rundt meg spør meg hvordan det går; enhver tjeneste.

Jeg tror på alle vennene mine og Joakim. De er de beste jeg vet om.

9 kommentarer

Filed under lister, meg

9 responses to “Charlotte is a feminine form of the name Charles

  1. Du er så herleg! Dette gjorde meg skikkelig glad.

    Favorittar:

    «Jeg sier ja til det som kjennes riktig. Før sa jeg aldri ja; nå har jeg begynt å si mer ja uten å tenke videre på hva det vil ha å si for noe som helst.»

    «Jeg er flink til å skrive (jeg må jo tro det, jeg kan ikke si noe annet til meg selv, ellers blir verden umulig). Til å bake, til å være selvironisk, men jeg er også fryktelig flink til ikke å være det.» (hundre sjølvinnsiktspoeng til Charlie!)

    «Jeg er finest når jeg er sammen med de jeg liker best.»

    «Jeg har aldri tatt lappen, og kommer ikke til å gjøre det heller. Hvorfor kjøre bil når jeg kan sykle gå løpe.»

    «Jeg er glad for at ting forandrer seg, at jeg forandrer meg.»

  2. Lister er bra, og dette er nok det beste lista jeg har sett på lenge! Den fikk meg til å tenke at jeg kanskje skal lage en slik selv, for å huske meg selv midt oppi oppgave(prokrastinerings)skrivingen som kommer til å foregå de neste tre ukene…

    Da jeg gikk hjemover idag tenkte jeg nettopp på lister; jeg tenkte at jeg vil lage meg en liste over de enkle sannheter i livet mitt. De håndterlige og viktige sannhetene. Som: «jeg betyr noe for noen», «jeg er et kreativt menneske», «våren lukter like godt hvert år»… det kan være godt de gangene jeg kommer i tvil, de gangene jeg tror at vintermørket og -kulda kommer til å ta knekken på meg, eller at jeg ikke får til noen ting eller føler meg ubetydelig.

    Ps. Jeg var på litteraturhuset i Oslo på lørdag, og jammen fant jeg ikke boka di liggende framme i bokhandelen der. Det var stas!

    • Takk, Ann Christin! Å, jeg misunner deg ikke eksamensperioden i det hele tatt, selv om jeg merker at jeg savner skolen ganske mye. Klager nok fort nok når jeg er tilbake.😉
      Og det høres ut som en veldig fin liste, en som er virkelig bra for oss å ha. Tror jeg skal lage en selv!

      PS. Så gøy! Håper mange kjøper den.

  3. renate

    Til Charlotte.

    Fordi du er veldig inspirerende. Fordi listen min ikke har noen blogg å leve på.

    Jeg er full av idéer, handlekraftig, utadvendt.

    Jeg liker å observere; mennesker, dyr, situasjoner. En tur i byen en grå søndag, der det føles som jeg har gjort alt fordi jeg forventet ingenting.

    Jeg spiser helst samtidig med folk, og kan aldri høre andre spise uten å bli irritert og kvalm. Så langt er det bare selleri og oliven som ikke er på jamat-listen min.

    Jeg sier ja til for mye. Det er vanskelig å forstå at jeg ikke kan gjøre alt, hele tiden.

    Jeg sier nei oftest til meg selv, men begynner å forstå at jeg kan si det til andre. Uten å såre dem. Uten at de liker meg mindre.

    Jeg er flink til å se positivt det som er rundt meg, og bruke det på en skapende måte. Snakke spansk, få frem latter, stå på snowboard, til å ri, til å lytte… Listen burde være lang, men jeg er en veldig dyktig selvkritiker.

    Jeg irriterer meg over latskap, urettferdighet og selverklærte eksperter.

    Jeg leser i smug dårlige bøker som jeg liker (hestebøker), og sier at jeg leser dem for å gjøre bra bøker bedre.

    Jeg ler av ordspill, absurde situasjoner og dårlige stand-up komikere som lager klein stemning. Mange ganger om dagen.

    Jeg er finest i vinduene på bussen når det er mørkt utenfor.

    Jeg er en typisk taxi-bil. Som kan kjøre sidelengs i fult firsprang hvis fatet er fult med blåklokker.

    Jeg har aldri sluttet å suge på tommelen. Den er et mobilt hjem jeg kan ta med over alt.

    Jeg er glad for at mulighetene mine blir flere og flere.

    Jeg trives ikke i rutiner.

    Jeg er dårlig til å legge meg/stå opp, å ha gjester, å regne i hodet.

    Jeg er redd for at jeg ikke har tid til å gjennomføre alle planene mine.

    Jeg elsker å reise, å snakke med fascinerende mennesker, å filosofere på bussen, og å se hva som skjer.

    Jeg setter pris på verden. Og den andre tingen, den som varer lengst.

    Jeg tror på det gode som fins i folk. At de kan være sterke for seg selv.

    • elskede renate.❤
      takk for fin liste. DU er fin! "Jeg er flink til å se positivt det som er rundt meg, og bruke det på en skapende måte. Snakke spansk, få frem latter, stå på snowboard, til å ri, til å lytte… Listen burde være lang, men jeg er en veldig dyktig selvkritiker."
      Du glemmer at du er en fantastisk kunster og venninne, og at selvkritikk er gift.

      • renate

        Selvkritikk ER gift. Foreslår at vi kan møtes og bare snakke positivt om oss selv over en kaffe. Helst på et stort bord sånn vi må sitte langt fra hverandre og nesten rope. Kanskje det blir veldig fint🙂

  4. mektige matryoshka

    Fin blogg du har!

Legg igjen en kommentar

