Rudder and a sail

foto//via paper pilots

 

Forrige lørdag tok jeg turen til Møhlenpris for å gå på konsert med bandet til en venn av meg: Paper Pilots. Vennen min er altså frontmann, men ikke vokalist, i bandet og står for tekst og musikk. Bård er en dyktig gitarist, og jeg håper han snart begynner å synge for andre enn seg selv. Livebesettningen bestod av 7 mennesker, noe som resulterte i en solid fremføring av EPen deres. (Den finnes forresten i iTunes, Wimp, og Spotify. Klikk på navnene for å komme til de enkelte sidene).

Musikken er, live i det minste, instrumentalpreget, upbeat og tempo. På platen er sangene litt mer nedstemte, melankolske. Det en fin kontrast mellom tekst og musikk, og jeg fikk en enda bedre opplevelse av platen som helhet på konserten. Gå inn og lytt! Det er så fint.  Jeg gleder meg til neste, Bård. 

1 kommentar

Filed under alt, inspirasjon, musikk

One response to “Rudder and a sail

  1. Supert med musikktips! Jeg er altfor dårlig til å jakte på ny musikk på egenhånd!🙂

Legg igjen en kommentar

