I found a reason

I uka som var gikk jeg på kino og så Oslo, 31. august. Den er på mange måter stillestående og meditativ, samtidig bærer hovedpersonen på en voldsom målrettethet. Personlig liker jeg denne filmen langt bedre enn Triers forrige, Reprise, blant annet fordi Oslo, 31. august utnytter effekten stillhet kan ha i en film. Det kan òg virke som fokus har blitt flyttet fra en slags galskap til menneskelige relasjoner og ensomheten i disse.

Se, se, se! Dette er en av de bedre filmene jeg har sett i år.

1 kommentar

Filed under film, inspirasjon

One response to “I found a reason

  1. Takk for tips! Jeg merket meg den i sommer da de sendte trailer for den på kino. Ser sterk og sår og flott ut. Jeg liker det du sier om stillhet. Det er en intens effekt som få filmskapere tør å benytte seg av i lengden, men som dermed blir ekstra sterk de få gangene noen tar det i bruk slik! Tror jammen jeg må spandere på meg en kinobillett😉

Legg igjen en kommentar

