Letters in love

Jeg har vært innom biblioteket for å ta med en utrolig vakker bok tilbake. Den inneholder brevvekslingen mellom Olav H. Hauge og Bodil Cappelen: Brev 1970-1975.  De to brevvekslet i fire år før de møttes, og i fem før Bodil Cappelen flyttet inn hos ham.
Jeg synes det er virkelig spesielt og vakkert. Og ikke minst er brevene det: Mye om kunst og litteratur, men mye om de små tingene òg. Kan du se for deg å skulle kjenne noen kun gjennom ord og forestillinger? Å forelske seg gjennom ord? Det må være en helt annen lykke og eufori enn den man normalt kjenner til i en forelskelse.
Jeg må skrive enda flere brev. PS. Silje, du får svar i løpet av uka.

PPS.
Eletroniske brev er også koselig. Og kommentarer. Takk til dere som skriver dem. Dere andre: Jeg vet dere er her.

foto//privat

7 kommentarer

Filed under alt, foto, inspirasjon, litteratur

7 responses to “Letters in love

  1. Brev og brevskriving er en skatt jeg aldri vil tillate å høre fortiden til!❤

  2. Da jeg flyttet i fjor fant jeg igjen permen med alle de brevene jeg fikk det året jeg bodde i Paris. Uvurderlig. Ble sittende og lese i flere timer mitt i flyttekaoset. Hadde jeg bare hatt de brevene jeg selv skrev det året også! Det slo meg da at jeg ikke har skrevet et brev på mange år. Men jeg gjemmer på eposter avogtil…

    • veldig gøy å lese opp igjen gamle brev, synes jeg. jeg og lurer på hvordan det ville vært å lese brevene man selv skrev. sikkert litt som å lese en gammel dagbok, og litt grenseoverskridende: hvordan leser man ord man har ‘gitt’ til andre?

  3. Åh, dette traff meg.❤

  4. Å, så skjønt!

    Eg gledar meg til svar!😀

  5. Å! Den vil jeg låne.

Legg igjen en kommentar

