Signs of life

Jeg tok en pause. Jeg måtte jobbe, treffe mennesker som gjør meg glad, treffe mennesker jeg sjelden ser. Og så måtte jeg ta en pause fra alt.
Om sommeren tror jeg alltid at jeg kommer til å ta mange bilder, men nok engang har kameraet mitt fått hvile mer enn jeg liker. (Det er for tungt, mitt elskverdige kamera som koster for mye å erstatte nå. Det er det som er planen, men en del av planen er også å gjøre seg fortjent til et nytt. Ta bilder!).

Hele sommeren har blitt tilbrakt i Bergen; jeg har vært tante, jeg har kjøpt fått meg en kjole, jeg har lest ut min første bok på italiensk og begynt på min andre. Jeg har hatt besøk av mammaen min, jeg har jobbet på spreng for så å slappe av litt for lenge (men det er lov, jeg skal ikke ha dårlig samvittighet). Det nærmer seg noe, skrivingen. Det er utrolig skummelt, men samtidig er det befriende – jeg jobber mot noe, det er mitt, snart andres.

Og, i dag har jeg bodd sammen med han her i ett år. Tenk det.

foto//privat

2 kommentarer

Filed under alt, foto, hjemme, mat

2 responses to “Signs of life

  1. Gratulerer med det som snart blir et år. Det er fint! Sommeren er til for litt av alt, sol og venner og jobbing og pausing (og jeg er enig; dårlig samvittighet skal lukes ut som ugress i sommervarmen). Utrolig spennende og inspirerende at du får til skrivingen! Har du tatt språkkurs, eller er du selvlært? Jeg synes uansett det er imponerende at du leser bøker på italiensk!

    • En blanding, kanskje? Jeg har lyttet (og snakket) til et språkkurs på CD, og så har jeg lest. Det var lettere enn jeg trodde; utrolig gøy! Nå venter italiensk film, og ITALIA så klart!!

Legg igjen en kommentar

