I’m up in the woods, I’m down in my mind

Et farvel før adjøet.


Det går ikke lenger fremover her. Å dra hit er å dra tilbake.


Jeg lukter sommeren gjennom vinduet, og hun som røyker innenfor.
Jeg ser arbeidet hun ville ha gjort i hagen, selv om det bare er april
og det så vidt er blitt grønt. Jeg hører vignetten på radioen, nrk p1.
Vi er her bare en stund og skrur ikke på strømmen.


Hvor mange ganger sprang jeg gjennom hagen her? Hvor mange kopper kaffe
ble drukket? Hvor lenge måtte vannet renne før det ble varmt? En grein har falt
i hagen, hvilken årstid er det?


Klokkene her går ikke lenger, de har stoppet tiden; forfallet.
Å dra tilbake: i en liten time hadde jeg fortiden foran meg.

Hvil i fred, farmor.

foto//privat

3 kommentarer

Filed under alt, foto, hjemme, meg

3 responses to “I’m up in the woods, I’m down in my mind

  1. Å, Charlotte..
    Så uendeleg vakkertvemodig (visste ikkje kva for av dei orda eg skulle sette først, for det er så vemodig det som skildrast, men så uendeleg vakkert skildra).
    <3<3

  2. Jeg ble grepet av teksten. Du skriver vakkert og det er innbydende for meg å lese.

  3. Takk, begge to. Jeg setter virkelig pris på det, spesielt til en slik tekst.

Legg igjen en kommentar

