2010 in books

Jeg har egentlig ment å skrive om enkelte av bøkene jeg har lest i løpet av året, men det ble aldri noe av. Når jeg er tilbake i Bergen, tilbake til mine egne ting og min egen tid, da skal jeg gjøre det.
Inntil da, en liste over bøkene jeg leste i 2010, som var heller få:

Elskeren – Marguerite Duras
Lengselen etter en begynnelse. Frykten for en eneste slutt – Edmond Jabès
Rita blir forfatter – Kristine Næss
Vindauga i matsalen vender ut mot fjorden – Mette Karlsvik
Min Kamp 1 – Karl Ove Knausgård
Jag behöver dig mer än jag älsker dig och jag älsker dig så himla mycket – Gunnar Ardelius
En øy eller en liten by – Emmanuel Hocquard
Øyets trang til mykhet – Morten Øen
Innestengt i udyr – Olaug Nilssen
Stalins kyr – Sofi Oksanen
Åpenbart ingen nabo – Joakim Kjørsvik
Autobiography of red – Anne Carson
Ladies – Mara Lee
Fraværet av musikk – Rune Christiansen
Extremely loud and incredibly close – Jonathan Safran Foer
South of the border, west of the sun – Huraki Murakami
Andre sida av Paris – Rønnaug Kleiva
Reality hunger. A manifesto – David Shields
Matens mysterium – Karin Christensen

1 kommentar

Filed under lister, litteratur

One response to “2010 in books

Legg igjen en kommentar

