Only just begun

Det pissregner ute, men jeg liker det i grunn. Det er høst og jeg er i gang. Og så er det koselig å få besøk, og prate om alt og ingenting i flere timer. Jeg har ikke så mye å dele annet enn en liste jeg fant nå nettopp.

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Ingrid Olava og Sia

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Lät du henne komma närmre av Melissa Horn. Den treffer, og den gjør litt vondt. Nydelig.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Danseband. Ingen spesifikk låt, hele sjangeren.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Unni Wilhelmsen har fulgt med meg siden ungdomskolen. Thomas Dybdahl, Ane Brun, Tori Amos, Pixies. Regina Spektor. Radiohead.
Det er vel de som aldri går på humør. Ellers er det umulig å velge noen få.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Jose Gonzalez. Jeg er alltid sent ute med å oppdage ny musikk, jeg oppdager ting når det er blir gammelt. Som oftest.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Radka Toneff. Og denne melodisettingen til Sylvi Plaths dikt er helt nydelig. Gir meg gåsehud enda.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Jeff Buckley. Evt Leonard Cohen og Tom Waits. Men i dag er det Jeff Buckley.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Pop, blues, jazz & singer/songwriters.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
1 2 3

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
Husker at jeg klint mye til denne en gang.

SENASTE KONSERTEN?
Tom McRae på Garage i mars. Han sjarmerer som vanlig. (Nå kan jeg med sikkerhet si at jeg går altfor sjelden på konsert).

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Det var en gang… neida, alle kaller jo seg musikere nå til dags.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Var det et retorisk spørsmål?

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Mais oui!

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
Piano. For en klisjé.

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Amélie.
Requiem for a dream.

(Listen er lånt fra Sandra, ha en fin kveld!)

1 kommentar

Filed under lister, musikk

One response to “Only just begun

  1. Jannicke

    Lister går aldri av moten. For meg iallefall ;P

Legg igjen en kommentar

