Je est un autre

1. Jeg er ensom. Det gjør ikke en gang vondt å skrive det lenger. Jeg er ikke ensom fordi jeg ikke har venner, eller føler meg alene (til en viss grad gjør jeg jo det), men fordi jeg er bare halvparten så bra som de jeg omgåes. De er mennesker som alltid har inspirert meg på den ene eller andre måten, de er kreative, åpne mennesker og det går mer og mer opp for meg at jeg ser verden fra feil sted, jeg lar destruktive tanker styre meg, jeg glemmer andre for ofte.

2. Jeg synger ikke lenger.

3. Jeg framstår alltid som skråsikker og bedrevitende i selskap med mennesker jeg ikke kjenner. Noen ganger (alltid) er jeg redd for å framstå som uinteressant og uintelligent.

4. Jeg er som regel langt fra der jeg startet. Denne gangen føles det bare godt. Endelig.

8 kommentarer

Filed under lister, meg

8 responses to “Je est un autre

  1. Eivor Elisabeth

    Hei, Charlotte!

    Husker du samtalen vår på gulvet foran portrettveggen på SKA på avslutningsfesten? Satte virkelig pris på åpenheten din. Om det er noen trøst kan jeg si at alt du skriver er gjenkjennelig. Særlig punkt 3; mulig det har noe med perfeksjonisme & for høyt nivå av selvkritikk å gjøre. Ellers håper jeg at sommeren behandler deg bra, (dårlig oversettelse av engelsk uttrykk) & at du tar deg tid til å ha det gøy midt oppi alt strevet med jobb og diktsamling. Fortsatt god sommer!

    • Eivor,
      husker samtalen (så klart!). Selvkritikk og perfeksjonisme ser ut til å være en gjenganger, ikke bare hos meg. Det tar så mye energi, så mye tid å skulle gjøre noe med, lettere å bare la det være slik.

      Jeg håper du og har en bra sommer, at du får skrevet du òg. Selv har ikke jeg jobbet like mye med diktsamlinga som jeg hadde ønsket, men nå er det faktisk FERIE.

  2. Silje

    Charlotte, det der e bare tåpelig av de, du e kul og du e smart og du e ikke aleine. Ingen går rundt og vurdera de slik du vurdera de sjøl. Si fra om du vil ta en øl eller kaffe igjen en dag🙂

    • Men se, det er ikke for å være tåpelig eller for at noen skal motsi meg, det er rett og slett et helt ærlig innlegg fra min side. Jeg skjønner hva du mener, helt klart, det er bare ikke logisk når rasjonelle og irrasjonelle tanker skal samarbeide, om du skjønner hva jeg mener?

      Treffes til uka?

  3. Takk for betringsønskinga på bloggen min!

    Syns det er modig av deg å opne deg på denne måten på bloggen. Håpar du snart får det betre. Det fortener du🙂

  4. 1) Du er like bra som alle dei du omgåast. Ingen av dei vil tenke om deg det som du tenker om deg sjølv. Og eg veit at du veit dette inst inne, men følelsar lev jo sitt eige liv…
    2) Eg ser på det som veldig intelligent, og ingenting du seier eller gjer kan endre på det. Det er ikkje vanskeleg å merke at du har masse «hjernekjøt myllå øyra», som vi seier her heime🙂 Så om du neste gong eg treff deg tyt berre om rosabloggar og Paradise Hotel, så kjem eg framleis til å sjå på deg på same måte (fantastisk eksempel, men ja)
    3) Destruktive tankar er vanskelege å styre. Men berre det at du skriv eit innlegg som dette, viser motvilje til å late deg styre av dei.
    4) Dersom du sluttar å synge, knuser du hjartet mitt.

    God natt.

    • June, først må jeg bare få sagt at jeg ikke vet helt hva jeg har gjort for å fortjene nydelige ord fra deg, men vil du skal vite at jeg virkelig setter pris på deg og kommentarene dine.
      Og jeg har ikke direkte slutta å synge, men jeg kan ikke huske sist jeg tok i gitaren min, og sist gang jeg spilte piano var i mars. Så jeg synger nesten aldri. Det gjør meg i grunn ganske trist…

Legg igjen en kommentar

