Choices

Det har så langt vært dårlig med jobboppdrag, noe som er svært frustrerende. Når jeg bare går rundt og driver, er det lett å bli vel… passiv.
Jeg bruker vanligvis sommerferiene mine til å lese eller gjøre noe kreativt, men det skjer ikke stort på den fronten heller. Da bytter jeg strategi, og lager en liste over ting jeg har lyst til å gjøre i sommer.

Jeg har pensjonert Knausgård for sommeren, da jeg har sett meg lei av hans selvopptatte babbel og evige digresjoner, og erstattet han med noe jeg aldri blir lei av. Har gledet meg lenge til denne, selv om den har fått stå i hylla mi siden jul.

scan og foto//privat

Til slutt…
Kjære deg (selv), du vil skrive ferdig diktsamlingen din. Du (jeg) har angst for skrivingen uten grunn, du klarer det om du bare kobler ut tanker som ikke hører hjemme der. Du har lyst til å løse de tekstlige problemene, du har lyst til å sette deg ned og gjøre det. Redigering kommer seinere, hilsen undertegnede.

6 kommentarer

Filed under lister

6 responses to “Choices

  1. Du er flink🙂 Eg gler meg til diktsamling.
    Og alt som står på den lista må du gjere! Eg òg har litt passiv-modus, men fekk skrive ei heil side i går då *stolt*.

    Kor langt er du kome i Knausgård-universet? Eg skal snart ta til med bind 2, men slit litt med å forstå prosjektet hans.

  2. Håper jeg får gjort alt, ja!
    Hva skriver du på for tiden? En side er bra!

    Jeg holder på med bind to, det har jeg gjort ganske lenge nå, type tre måneder. Bind 1 ble konsumert, så skreiv jeg et essay om han og etter det har jeg bare ikke greid å lese så mye av han.
    Har ikke vanskelig for å forstå prosjektet, men synes det er ganske ujevn litteratur.

  3. Så veldig spennende med diktsamling! Jeg mener du helt klart skal høre på ditt eget råd. Du må ha tro på deg selv!

    Jeg liker listene dine og håper du får en trivelig sommer!

    Ps. jeg har vel konkludert med at jeg har hørt nok om Knausgård som det er, og gidder ikke bruke lesetid på ham. Forstår det på både deg og June at han ikke er helt verdt det uansett.

    Sommerklem!

  4. Av og til vanskelig å ha tro på seg selv, spesielt når man står fast hele tiden. Men det kommer seg vel, sakte men sikkert.

    Det er ikke det at det ikke er verdt lesingen, han har mye fint, men mye kunne vært strammere/tatt vekk. Dog, litt av prosjektet er vel at han ikke skal sensurere seg selv.

    Håper du og får en fin sommer!

  5. Jannicke

    Ja til punkt nr 9!!

    Jeg går også stort sett bare rundt og driver og er passiv for tida. Sitter å koper foran pcen. Og dagene går egentlig kjempefort selv om jeg ikke gjør på noen verdens ting. Kanskje jeg også skal lage liste. Har jo litt listoman-tendenser.

  6. Eg skriv noko prosa(aktig) om sjølvopplevde hendingar, noko eg gjer sånn jamnt innimellom, men det resulterar jo berre i ein masse fragment, med skrivestil influert av det eg måtte lese der og då. Men men, skriving er skriving, tenker eg – øving må til🙂

    Okei, ja eg forstår no ikkje heilt kvar han vil hen med det enorme prosjektet; kva det er han vil seie. Men der er mange bra parti då. Men av og til orkar eg ikkje å lese om kvar einaste rørsle han tok ein dag i -98, liksom. Jaja, eg les no framleis; får sjå om eg får ein heilskap i det til slutt.

    Men du, det har eg tenkt på; korleis var det å vere elev på SKA med tanke på det å få så (brutalt) ærlege tilbakemeldingar på skriveriane dine?

Legg igjen en kommentar

