Origami derives from ‘ori’ meaning folding, and ‘kami’ meaning paper.

Jeg har det for vane å gjøre andre ting når jeg har noe viktig (gjerne med deadline) som må gjøres. Slik som i går, da jeg egentlig skulle bruke dagen til å skrive og jobbe med tekster til rettleiing, den siste før innlevering av årsarbeid. Jeg finner i stedet på at å brette origami, det er slettes ikke verst.
Klassisk prokrastinering, klassisk Charlotte.

foto//privat

Anbefales til de som klarer holde temperamentet rolig, det kan til tider bli svært frustrerende når man ikke skjønner hvilken måte det skal brettes på. Lurer på om jeg skal lage flere, og henge alle sammen opp i vinduet mitt. Rommet mitt er ikke akkurat særlig dekorert.
Under figurene der, kan dere (så vidt) se en fin bok fra H Press som kom høsten som var. Det er norsk oversettelse av Claude Royet-Journouds poesi. Jeg har skrevet om han før, men anbefaler dere å lese den. (Den tradisjonen innen fransk poesi han skriver utifra er ganske annerledes enn for eksempel norsk poesi, jeg tror det vil være interessant for mange å lese dikt som utfordrer diktet).

2 kommentarer

Filed under litteratur

2 responses to “Origami derives from ‘ori’ meaning folding, and ‘kami’ meaning paper.

  1. Eva

    Pent. Har aldri hatt tålmodighet nok til å tørre prøve meg på origami. Skjelvende hender er vel ikke den beste forutsetningen. Tålmodighet er forresten et ganske tøft ord. Fin sammenknytning av «å tåle» og «modighet». Så sånn sett er du kanskje mer modig enn meg.

    Uansett; likte den nye layouten!🙂

    • Hihi, takk! Endelig plass til bildene.

      Det er egentlig ikke s vanskelig, men ja: det krever nok litt tlmodighet. Jeg har aldri tenkt over det ordet slik fr – liker ordet mye bedre n!😉

Legg igjen en kommentar

