100s of me

Innlegg nummer 100 må feires med… mer meg! (stjelt fra hjartesmil)

jeg trenger ofte nye starter, derfor kjøper jeg flere skrivebøker enn jeg kan fylle. alle buksene mine, jeg hater nyvasket dongeri.
jeg liker å skrive lister. bake kaker og cupcakes. kjederøyke til serier jeg har sett hundre ganger før. å lese moteblad som costume, elle og vogue.
jeg spiser kun vegetarmat. med stor skyldfølelse. i følge legen min ikke nok, i følge meg selv for mye.
jeg sier ja til iskald hvitvin. mer enn jeg klarer å fullføre, alltid. gode klemmer.
jeg sier nei til meg selv altfor ofte. tunge eller lange filmer på en dårlig dag. bærepose når jeg handler. telefoner fra ukjent nummer.
jeg er flink til å være presis. drikke meg full. synge, av og til. skrive, noen ganger. være meg.
jeg leser mye prosa i forhold til dikt, jeg burde skamme meg litt.
jeg ler og legger hodet litt på skakke bakover. aldri av folk som snubler, faller eller lignende. mer av dårlige vitser enn av gode.
jeg er en typisk ingenting.
jeg har aldri vært på ferie, alene, i mitt voksne liv; festivaler teller ikke.
jeg er lykkelig de gangene jeg går rundt for meg selv, og bare føler meg helt fornøyd i mitt eget selskap. ellers så vet ikke jeg.
jeg trives ikke når det er kaldt. når jeg treffer nye folk. når jeg føler andre ser på meg.
jeg er dårlig på åpne meg opp for andre. å sette grenser. å være ansvarlig.
jeg er redd for å være alene. for å legge på meg. for å leve.
jeg elsker vennene mine. bøkene mine. kattene mine. å reise.
jeg tror på, for øyeblikket, at jeg en dag kan svare annerledes på et av disse punktene. å ta valg og stå ved dem. å gjøre ting for seg selv.

foto: privat

2 kommentarer

Filed under lister, meg

2 responses to “100s of me

  1. Kjenner meg igjen i ein del av punkta dine, på godt og vondt🙂

  2. Eva

    For et søtt og fint innlegg. Jeg tror jeg stjeler konseptet.😉

Legg igjen en kommentar

