2009

Jeg kan, og burde, konkludere med at 2009 har vært et godt bokår for meg. Jeg har ikke lykkes i å lese alle uleste bøker i bokhylla mi, men jeg har lest mer enn forventet. I år satser jeg på enda litt til.

2009 oppsummerer jeg slik:
Flickan som lekte med elden
Luftslottet som sprengtes — Steig Larsson
Radka Toneff – hennes store stemme og hennes korte liv — Marta Breen
Sputnik sweetheart — Haruki Murakami
Tales of Beedle the Bard — J.K Rowling
The gallows bird — Peter O’Donnell
Lille Eyolf — Henrik Ibsen
East of eden — John Steinbeck
Trådreiser
Herbarium — Øyvind Rimbereid
Genanse og verdighet — Dag Solstad
Saman er ein mindre aleine — Anna Gavalda
Tao Te Ching — Lao Tsu
Prosessen — Franz Kafka
Cry Wolf
The inca trail — Peter O’Donnell
Kimen — Tarjei Vesaas
High fidelity — Nick Hornby
Sabre-tooth — Peter O’Donnell
Få meg på, for faen — Olaug Nilssen
Vente, blinke — Gunnhild Øyehaug
Synsverk — Steinar Opstad
Skitne lille hjerte — Emily Dickinson
Dikt i umsetjing — Olav H. Hauge
Loosing louise — Kristin Berget
Kva tåler så lite at det knuser om du seier namnet på det? — Bjørn Sortland
I huda er Gud ein munn — Marit Kaldhol
Månefeen — Kjersti Scheen
23 dikt om kvinner og menn og en desperat forklaring — Nils-Øivind Haagensen
i.e
Teori om prepositioner — Claude Royet-Journoud
Disconnection of everyone with lungs — Juliana Spahr
Motormelkeveien
Etter alltid
Steve McQueen er død — Rune Christiansen
Biopsi — Lars Ramslie

1 kommentar

Filed under lister

One response to “2009

  1. Imponerande, Charlotte. Håpar du har hatt ein fin jul🙂

Legg igjen en kommentar

