Music and poetry

Kva er din favorittsong?
Kva er ditt høgaste ønske? Eg tenker meir personleg, om du vil svare på det så klart, og ikkje allá «fred i verda».

Det er noe merkelig som skjer i hjerna mi hver gang noen spør meg om hva er favoritt-hva som helst, det er som om alt jeg liker blir blankt og borte for meg. Jeg sier eller tenker minst én gang om dagen jeg elsker denne sangen og hver gang til forskjellige sanger. Så å skulle velge bare én sang, og si den er favoritten er helt umulig – jeg hører på ganske mange band og artister innenfor ulike sjangrer. For øyeblikket er det Shadowlands (Ryan Adams//Love is Hell pt1).
I følge profilen min på Last.fm, er The Pixies favorittbandet mitt, og Clint Mansell – Main Theme (Requiem for a Dream soundtrack) favorittsangen min.
Likevel, jeg har snekret sammen en liste med sanger jeg har hørt mye på i 2009, og om du har spotify ser den slik ut.

Mitt høyeste ønske er å kunne leve som forfatter.
Det er kanskje egoistisk å si det, for jeg setter veldig mye annet og andre høyt, men jeg har brukt hele livet på å sette andre foran meg selv, og noen ganger må man bare ønske noe som ikke angår dem. Jeg vil ikke kalle det et ønske heller, det er et mål, noe jeg vil jobbe for. Et ønske, tenker jeg, er et håp om noe eller en lyst på noe; begjær, man har helt til man får det innfridd eller noen gir en det en ønsker seg. Å leve av skriving vil aldri være noe jeg får.
Et annet ønske, og det står kanskje høyest av alle, uavhengig av det jeg nettopp skrev over her, er å en dag kunne like og respektere meg selv.
Mer utdyping enn det trengs ikke.

Foto: privat

Legg igjen en kommentar

Filed under meg, spørsmål

Legg igjen en kommentar

