Happiness

Kva er det lukkelegaste augeblikket du har hatt?

Det er ikke et for personlig spørsmål, heller et vanskelig spørsmål. For hva er lykke? Man tenker, eller kanskje er det bare jeg som tenker slik, i noe som kan kalles et lykkelig øyeblikk antakeligvis ikke «nå er jeg lykkelig.» Man tenker kanskje i ettertid at da hadde man det bra.
Ser man på den andre siden: man tenker ofte eller alltid at man har det jævlig i vonde øyeblikk. Hvorfor det, i så fall?

Igjen: hva er lykke?
Happiness is a state of mind or feeling characterized by contentment, love, satisfaction, pleasure, or joy. (I følge Wiki).

Hvis jeg skal definere lykke utifra disse ordene, så har jeg så og si aldri vært lykkelig, eller hatt lykkelige øyeblikk; med unntak av noen få ganger.
Det er ikke noe jeg sier fordi jeg aldri er glad, har lav livskvalitet, ikke setter pris på de rundt meg osv, men fordi jeg har lav eller ingen [god] selvfølelse og selvrespekt — uten disse tror jeg det er vanskelig å tenke at noe er bra for en eller at man har det bra.

For å svare: kanskje da jeg fikk svarbrevet fra SKA.

4 kommentarer

Filed under meg, spørsmål

4 responses to “Happiness

  1. Du ble veldig, veldig, veldig glad når du fikk svarbrevet i hvert fall!

  2. Å være konstant lykkelig hele tiden er det ingen som er.Lykke er følelsen av tilhørighet og små drypp av et spesielt øyeblikk som får deg til å glemme alt annet.Det å verdsette at man er tilstedet i et enkelt øyeblikk.Det er lykke!Lykke er noe som ikke kan kjøpes,det er en følelse man får når noe faller fullstendig på plass.I Hele mitt liv har jeg lett etter lykken.Jeg har alltid sagt til meg selv "jeg er ulykkelig" jeg har aldri følt lykke,men det er feil.Jeg har hatt lykkelige øyeblikk.Frem til den dagen alt falt på plass.Jeg fant endelig lykken.Trodde jeg,fortsatt er jeg ulykkelig.,fordi jeg har sårbare øyeblikk,men ikke hele tiden.Det er de små dryppene av lykke jeg lever for hver dag.Fordi jeg veit at det kommer et til snart:)

  3. Mange forsømmer den lille lykken mens de forgjeves venter på den store.

  4. Skulle ønske du kunne sjå kor bra du er, Charlotte.

Legg igjen en kommentar

