Teach me to be shy

Når du vet hva du vil si, men ikke får det til, når kaoset tar overhånd. Når følelser blir mat, når mat blir kontroll, når kontroll blir kommunikasjon.
Når du vet hva du vil si, men ikke får det til, når du blir utilstrekkelig – ikke bra nok, flink, nok, pen nok.
Når angsten tar pusten fra deg, dype slag i magen, brystet. Når minnene smaker og lukter det samme som alltid, når de kjører opp igjen de samme sporene gang på gang.
Når du vet hva du vil si, men kroppen sier noe annet.
Ingenting annet betyr noe: renselse.

Når du kjemper mot deg selv og taper, når du ikke orker kjempe mer.

og straks angrer jeg.

5 kommentarer

Filed under meg

5 responses to “Teach me to be shy

  1. Det var litt fint, men ikke så fint.Sterkt sier Silje, og jeg er litt enig.

  2. Når jeg sa ikke så fint, så mente jeg selvfølgelig at det ikke hørtes noe koselig ut, men fint fordi det var fint beskrevet og jeg kjente meg igjen.Bare så du ikke misforstår og blir trist.

  3. Dette var utrolig sterkt og vakkert på en gang

  4. Takk for kommentarene deres. Er vel ikke mer jeg kan si.

Legg igjen en kommentar

