Been buried for a while

Det er vel på tide å komme ut av sitt hule hi og blogge atter en gang. Jeg vet ikke om det er godter igjen i posen, men jeg kan jo håpe.
Det hele kan forklares med at arbeidslivet er oppskrytt. Noe jeg egentlig visste, men det kunne jo være mulig at barn var mindre oppskrytt enn å mikse drinker til 40 år gamle menn og 23 år gamle arrogante berter. Hva er det med arbeidslivet som stjeler alt jeg føler er meg? Jeg har aldri følt meg så kjedelig og udedikert som i disse tider. Uten tankespinnet og kreativt utløp er jeg død.
Nå skal det sies at noe så gørr som å nipugge til religion og etikkeksamen har vekt noe liv i meg. Inntil jeg har noe mer interessant å fylle bloggen min med kan vi kose oss litt med buddhisme og Epikur.
Alt er forgjengelig. Når mennesket opplever at det er et jeg, eller har en sjel, kommer det av uvitenhet. -Buddhistisk menneskesyn.

Døden angår oss ikke. For så lenge vi er til, er ikke døden der – og når den er der, er ikke vi lenger til. -EpikurSi meg:
Hvorfor frykter mennesket døden?
Er du redd for å dø, og hvis det – hvorfor?

Legg igjen en kommentar

Filed under meg

Legg igjen en kommentar

