My brain and tongue just met

Vilje eksisterer bare om en vil det.


Da har jeg vært på min første prøvesynging siden ungdomsskolen. Jeg feiler alltid å imponere. Instruktøren for det hele viste seg å være Matti Skrede; ikke en ukjent mann for meg. Han er utrolig dyktig, noe som gjorde meg mer nervøs enn jeg liker å være.
Det gikk opp for meg at jeg kan ikke bare ta det for gitt at stemmen min holdes ved like uten at jeg aktivt går inn for det. Jeg har mistet høyde, teknikk, stemmeføring, formidling. Stort sett alt har forfalt, og det er ingen andres feil enn min.
Skoleåret 2006/2007 øvde jeg sang hver dag. Jeg kan telle gangene jeg har øvd etter eksamen på én hånd.

Røyk mindre, syng mer.


Damen med stemmen.
Unni Wilhelmsen; du skuffer aldri, inspirerer alltid.

Legg igjen en kommentar

Filed under musikk

Legg igjen en kommentar

