There is no such thing as too many books


Det har seg slik at jeg er bokjunkie. Ikke bare leser jeg mye, men jeg kjøper mange, kanskje litt for mange, bøker. Noen tror at jeg er av sorten som kjøper bøker til utstilling i hylla for å virke belest, smart og intellektuell; det er ikke tilfellet.
Jeg kjøper bøker av den grunn at det finnes så mye bra litteratur jeg har lyst til å lese. Likevel ender jeg opp med å sette de nye i hylla, ulest, og lese de gamle på nytt for de er jo bare for bra til å leses bare en gang.
I 2008 skal jeg gjøre som Knut Nærum: jeg skal ikke kjøpe nye bøker, men lese de i hylla. Eventuelt låne på biblioteket de jeg føler en trang til å kjøpe.

På nyåret 2007 oppdaget jeg Modesty Blaise, både romanene og tegneseriestripene. Jeg har begynt å samle på stripene som har blitt trykt opp igjen, i tillegg vil jeg ha hele romanserien.
Før jeg i det hele tatt kan tenke på å kjøpe The Puppet Master og Sabre-Tooth må jeg lese [ferdig] følgende:


The Mists of Avalon
American Gods
Black Orchid
Stardust
Wuthering Heights
Lille Eyolf
Fruen fra Havet
Moby Dick
Beloved
1984
Fight Club
Arild Asnes, 1970
Roman 1987
Genanse og verdighet
East of Eden
The Picture of Dorian Gray
Om Skjønnhet

Legg igjen en kommentar

Filed under meg

Legg igjen en kommentar

